You are viewing j_daisy

As Told By Julie - Desktop Meme [entries|archive|friends|userinfo]
Julie

[ website | PostSecret ]
[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| My Fanfiction.Net Profile PostSecret Best Week Ever ]

Desktop Meme [Oct. 12th, 2007|10:07 pm]
Previous Entry Share Next Entry
[Current Music |I Melt With You - Nouvelle Vague]

I was tagged by bredalot, who is wonderful and gave me a little shout-out that made me smile. Plus, her meme triggered my learning of how to take a screen capture! And now I have a Photobucket account! It's a big, big world... :)

Rules: Upon receiving this tag, immediately perform a screen capture of your desktop. It is best that no icons be deleted before the screen capture so as to add to the element of fun. Tag five of your friends and ask them to give you a Free View of their desktops as well.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

I tag 2546 (consider it a hug, since I can't give you one in person), dr_funbags (I have a very strong feeling it has to do with either baseball, Bones, House, or the Hoff ;)), enigma731, tiflissa, and notsoperky (we haven't spoken in a while! I miss you!). Guys, if I can manage to post an image, surely you too are capable of it!
LinkReply

Comments:
[User Picture]From: dr_funbags
2007-10-13 03:02 am (UTC)

(Link)

You're correct, lol!!! Am I really that predictable? It USED to be the Hoff, but my mom made me get rid of that picture of him lying naked with the puppy dogs because she said it gave her the creeps every time she walked by my desk!



[User Picture]From: j_daisy
2007-10-13 03:05 am (UTC)

(Link)

LOL, I knew it! ;) You're so talented with graphics though - *eyes glaze over*

And I'm sooo jealous of your Mozilla!

[User Picture]From: dr_funbags
2007-10-13 03:24 am (UTC)

(Link)

LOL, might want to take that back, because I didn't make it! Thank you for thinking I COULD have made it though, haha. I found it on a Bones community!

Why don't you download it?? It's the best browser EVER.
[User Picture]From: j_daisy
2007-10-13 08:52 pm (UTC)

(Link)

Oh well. Don't you make your own layouts though? How'd you get all those pictures in the sidebar otherwise?

Doesn't it cost money to download?
[User Picture]From: dr_funbags
2007-10-14 08:01 pm (UTC)

(Link)

I do make my layouts - I usually make everything ... only not my wallpaper, lol. I only ever use one form of the layout though because it's a pain in the ass to go back and change the sidebar and the colors etc.

You need a paid account to unlock the advanced customization features on here and there's little ways to tweak almost all of the preset layouts they have.
[User Picture]From: bredalot
2007-10-13 05:26 am (UTC)

(Link)

Pretty! Booth looks so awkward standing like that, though - I think that every time I see that picture. :P

Also, not to investigate the oh-so-intimate details of your desktop (heh), but you're listening to the Dropkick Murphys and that's just awesome. I met them accidentally about a month ago, for about 30 seconds, and it was cool. :D
[User Picture]From: dr_funbags
2007-10-13 05:31 am (UTC)

(Link)

I know! So do I XD

I've always loved the DM's, but as of recently I've started listening to them more and more. My dream is to see them in concert with Flogging Molly (my #1 favorite band of all time) ... I heard they're pretty awesome!
[User Picture]From: bredalot
2007-10-13 07:00 am (UTC)

(Link)

Just looking at your icon - are you an anthropologist too? I'm studying it in college (hence, this icon!).

I didn't know the DMs until last year, when a floormate from Boston played "Shipping Up to Boston" on repeat for about 4 hours after seeing The Departed. We were the only two not sick of it by then. :P
[User Picture]From: dr_funbags
2007-10-13 07:43 pm (UTC)

(Link)

Yup, I'm working on my undergraduate degree in anthropology (I'm also a pre-med student) ... I might get my PhD, not sure right now because of the workload that will come once I apply to medical school.

They're amazing - I did the same thing after seeing that movie, lol!
[User Picture]From: j_daisy
2007-10-13 08:51 pm (UTC)

(Link)

I love your icon!
[User Picture]From: dr_funbags
2007-10-14 08:00 pm (UTC)

(Link)

Thank you! It's actually a t-shirt I own off www.bustedtees.com - I get so many mixed comments from everyone when I wear it!
[User Picture]From: notsoperky
2007-10-13 03:39 am (UTC)

(Link)

I will definitely do it tomorrow... yes.
[User Picture]From: bredalot
2007-10-13 05:27 am (UTC)

(Link)

Yay for learning new things! (That was the first successful screencap I've ever done, too: I'd tried, in the past, but taking a screencap off a DVD and then continuing to watch the DVD without saving AND closing the image apparently doesn't work - it actually changes the screencap to whatever's on the DVD at the time. Ew.)
[User Picture]From: notsoperky
2007-10-13 02:13 pm (UTC)

(Link)

what program do you use? I can't remember the one I used to use (I'll ask my stepdad) but it would save without fuss.
[User Picture]From: bredalot
2007-10-13 04:45 pm (UTC)

(Link)

Paint. It was weird.
[User Picture]From: notsoperky
2007-10-13 03:23 pm (UTC)

(Link)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
[User Picture]From: j_daisy
2007-10-13 08:43 pm (UTC)

(Link)

OMG, she's gotten so big! She's adorable. Is she teething, or just really hungry? :)
[User Picture]From: waitingstar
2007-10-13 04:50 pm (UTC)

(Link)

You know, I'd do this one for the heck of it, but I can't seem to figure how to screen capture on a mac. Drats.
[User Picture]From: j_daisy
2007-10-13 08:49 pm (UTC)

(Link)

LOL - I was going to tag you, but I figured we'd just friended each other, and I didn't want to scare you away. ;)

Macs *are* confusing. I was considering getting one but the idea of not having a right click button is too scary. I've become dependent on technology!
[User Picture]From: waitingstar
2007-10-14 02:01 am (UTC)

(Link)

To be honest, I love my mac more than I ever loved my laptop or windows based computers. Once you learn the differences, it's really just like anything else, except of course, mac stuff doesn't crash, require rebooting or have things disappear. ;) Screen capturing though... I think I need my photoshop open. I've not had a need to do one yet, hence the reason I don't know how. lol I'll get to the bottom of this mystery! lol
[User Picture]From: tiflissa
2007-10-20 08:11 pm (UTC)

(Link)

*curses computers* Why am I not getting my email alerts? Whyyyyyyah? Dammit. Well, I would love nothing more than to do this meme, since what I have on my laptop is a lurvely David Tennant wallpaper. Unfortunately, I'm not on my laptop, and I don't know when I'll be able to get my laptop to a 'net connection. Dang and BLAST!

*le sigh* I'm sure I'll get to do it eventually. Miss you! ♥
[User Picture]From: j_daisy
2007-10-20 09:02 pm (UTC)

(Link)

THERE you are! You missed a whole fanfiction! :)

I want to see your wallpaper! I don't watch Dr. Who, but DT is so cute. LOL.
[User Picture]From: tiflissa
2007-10-20 10:05 pm (UTC)

(Link)

What??? Where? *scours your journal for missed entries*

Mmmm....DT....*drool*